2008. január 21., hétfő

EU a médiaműveltségért

Egy EU-szerte végzett tavalyi felmérést követően az Európai Bizottság ismertette azt a tervét, amellyel Európában a médiaműveltség fejlődését, valamint a bevált gyakorlati megoldások cseréjét kívánja elősegíteni.

Az Európai Bizottság közleménye – az első olyan stratégiai dokumentum, amely az EU-szintű médiaműveltséggel foglalkozik – az alábbi három témakörre összpontosít:

• médiaműveltség a kereskedelmi kommunikációban, azaz a reklámmal kapcsolatos kérdések,

• médiaműveltség az audiovizuális művek terén, többek között az európai filmek iránti érdeklődés növelése, és a médiakreativitással kapcsolatos képességek ösztönzése,

• végül az online tartalmakkal kapcsolatos médiaműveltség, például ismeretterjesztés a Google és a többi keresőprogram működését illetően.

(forrás: EU Magyarországi Képviselete)

A média nagyon hatalmas gazdasági és társadalmi erő. A média szektor elérhető eszköz az európai polgárok számára, hogy jobban megértsék a társadalmakat, amelyekben élnek és amelyek demokratikus közéletében részt vesznek. - Állítja a közlemény bevezetője.

A közlemény teljes szövege itt olvasható.

Az előzetes konzultációra beérkezett hozzászólások 26%-a a civil társadalomból, 25% kormányzati és közintézményekből, 24% az iparból, 18% egyéni személyektől és 7% az oktatási szektorból érkezett.

A konzultáció teljes anyaga itt tekinthető meg.

Nincsenek megjegyzések: