…”Mintegy egyévnyi munka után az EP gépjárműiparban
alkalmazott kibocsátásméréssel foglalkozó vizsgálóbizottsága szavaz
ajánlásairól, amelyben szigorúbb szabályozásra és további uniós szintű
lépésekre tesz javaslatot. Jens Gieseke (néppárti, német) témafelelős a
szavazás kapcsán elmondta: „Megtanultuk a múlt leckéit, és most elvégezzük a
házi feladatunkat (...), hogy ez a botrány ne történhessen meg még egyszer”.
Összefoglaltuk, hogy mit érdemes tudni a javaslatokról….”
…”Miután napvilágot látott,
hogy a Volkswagen-csoport Amerikában csalt a laboratóriumi tesztek során, a
Parlament 2016 márciusában vizsgálóbizottságot állított fel, hogy kiderítse,
megsértették-e a gépjárműgyártók a kibocsátásmérés tesztelésére vonatkozó EU-s
szabályokat. …
…A bizottság azt is vizsgálja,
hogy az Európai Bizottság és a tagállamok részéről történt-e mulasztás az EU-s
szabályok betartása terén. …
Laboratóriumi vs. környezetben
mért károsanyag-kibocsátás
A mérgező nitrogén-dioxidot is
magában foglaló nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátásáért elsősorban a dízelautók a
felelősek, ezért az EU szabályozza a kibocsátott káros anyagok határértékét,
valamint a mérésüket. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a valós közúti
károsanyag-kibocsátás a laboratóriumban mért eredmények többszöröse is lehet.
Az EP-képviselők ezért azt
kérik a Bizottságtól és a Tanácstól, hogy haladéktalanul fogadják el a valós
vezetési feltételek melletti kibocsátásról (Real Driving Emissions, RDE) szóló
csomagot, amelyeknek köszönhetően csökkenhet ez a különbség…."
Károsanyag-kibocsátás:
az új előírások miatt drágulhatnak a dízelautók:
Mi a probléma a dízelautók
károsanyag-kibocsátásával?
Az új
modellek károsanyag-kibocsátását jelenleg laboratóriumi körülmények között
mérik. A vizsgálatok azonban azt mutatják, hogy eltérés van a mérési eredmények
között, ha laboratóriumi, illetve ha valós vezetési körülmények között
történnek. A legújabb Euro 6 dízelautók valós körülmények között a
teszteredmények szerinti NOx többszörösét bocsáthatják ki.
A
közúti közlekedés Európában a teljes NOx-kibocsátás 40 százalékáért felelős. A
teljes kibocsátás mintegy 80 százaléka a dízelautókhoz köthető, amelyek az
EU-ban értékesített új autók mintegy 50 százalékát teszik ki. A benzines autók
megfelelnek a NOx szabványoknak.
2010-ben
az Európai Bizottság Közös Kutatóközpontja (JRC) 6 benzines és 6 dízelüzemű
autót tesztelt. „A fő következtetés, hogy a dízelautók közúti
NOx-kibocsátásának mértéke aggályos” – mondta a meghallgatáson Alois
Krasenbrink, a kutatóközpont munkatársa.
A
valós és a megengedett kibocsátási szintek közti eltérés oka lehet az elavult,
1970-ben bevezetett és 1990-ben felülvizsgált mérési eljárás, a rugalmas
vizsgálati körülmények (az autógyártók csökkenthetik a tömeget, alacsony
gördülési ellenállású abroncsokat használhatnak stb.), illetve egyéb tényezők,
mint a vezetési stílus és a levegő hőmérséklete.
Forrás: KamaraOnline
Forrás: KamaraOnline
Tovább a cikk teljes szövegére
Uniós Emission Standards –
kipufogógáz kibocsátási normák
Volkswagen-botrány összes híre a témában - Portfolio honlapján
EURO 6 vagy EURO VI?
Az EURO
besorolások először a köznyelvben terjedtek el, a kapcsolódó jogszabályok nem
említették ebben a formában. Mára azonban az előírások átvették ezeket a
megnevezéseket a kibocsátási szintek jelölésére. Az arab és római szám eltérése
pedig tudatos, ugyanis alapvető különbségek vannak a két szint között.
A károsanyag-kibocsátás előírásainak való
megfelelőséget a gépjárművek 2007/46
EK irányelv szerinti uniós jóváhagyási
kötelezettsége írja elő. Az alábbi táblázat tartalmazza azon szabályozási
aktusokat, amelyeket a károsanyag-kibocsátás tekintetében az adott
jármű kategóriára alkalmazni kell (M kategória: személygépjárművek és
autóbuszok, N kategória: tehergépjárművek).
Forrás: Magyar Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Forrás: Magyar Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése